Jet Clean Tronic to urządzenie służące do czyszczenia układów paliwowych we wszystkich silnikach benzynowych i diesla za pośrednictwem specjalnych płynów Benzin System Cleaner i Diesel System Cleaner.
Skuteczne czyszczenie silnika dzięki Jet Clean Tronic II
Współczesne jednostki napędowe mają coraz mniejszą pojemność skokową przy jednoczesnym zwiększaniu mocy. Ich konstrukcja jest coraz bardziej zwarta, a wiele elementów zintegrowanych w jednym bloku. Utrudnia to dostęp do ich wnętrza, a wszelkie czynności serwisowe wymagają używania odpowiednich urządzeń diagnostycznych i warsztatowych. Odpowiedzią na te potrzeby jest Jet Clean Tronic II – urządzenie serwisowe służące do czyszczenia układów wtrysku paliwa zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dzięki komputerowemu systemowi pomiaru i dozowania odpowiednie preparaty – z linii LIQUI MOLY Pro-Line – zostają wprowadzone do wnętrza jednostki napędowej. W przypadku silnika benzynowego czyszczone są końcówki wtryskiwacza oraz usuwany nagar z denka tłoka i z rowków pierścieniowych. W silnikach Diesla czyszczone są układy Common Rail lub pompowtryskiwacze.
Zastosowanie:
Silnik Diesla:
- czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania
- czyszczenie pompy wtryskowej,
- czyszczenie wtryskiwaczy,
- czyszczenie komory spalania.
Silnik benzynowy:
- rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej
- jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut,
- czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących,
- zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze,
- czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.
Zalety stosowania czyszczenia układów wtryskowych z wykorzystaniem Jet Clean Tronic II:
- intuicyjne menu w języku polskim
- bezpieczne podłączenie eliminujące do minimum możliwość zapowietrzenia układu
- zamknięty układ czyszczący wyposażony w filtr
- bezpośrednie działanie skutkuje natychmiastowym efektem w postaci min. redukcji ilości substancji szkodliwych w spalinach
Urządzenie posiada dodatkowe złącze umożliwiające czyszczenie układów dolotowych. Co ciekawe środek myjący rozpuszcza zanieczyszczenie nie tylko w układzie paliwowym ale na wszystkich elementach będących w spektrum działania czynnika czyszczącego a więc: zaworów, denka tłoka, pierścieni tłokowych i komory spalania, przyczyniając się tym samym do zwiększenia sprawności mechanicznej silnika.(wzrost kompresji po wymyciu zanieczyszczeń blokujących pierścienie tłokowe.)
MOŻLIWOŚCI JET CLEAN TRONIC?
Silniki benzynowe:
- Program 1-czyszczenie listwy wtryskowej.
- Program 2 -czyszczenie układu wtryskowego
- Program 3-podciśnieniowe zasysanie zanieczyszczeń z sitek wtryskiwaczy
- Program 4-czyszczenie kolektora ssącego.
Silniki Diesla:
- Program 1 –czyszczenie układu wtryskowego
- Czyszczenie filtru cząstek stałych DPF/FAP
Funkcje dodatkowe:
- Filtrowanie paliwa znajdującego się w zbiorniku
- Przepompowywanie paliwa
Kiedy przeprowadzić czyszczenie?
Usługa czyszczenia powinna być wykonywana profilaktycznie przy okazji okresowego przeglądu mechanicznego lub przy okazji stwierdzenia następujących objawów:
Silniki benzynowe:
- nierównomierna pracy silnika
- dławienie podczas przyspieszania
- słabe osiągi
- nadmierne zużycie paliwa
- kopcenie
- spalania niedużych ilości oleju
- kłopoty z rozruchem
- nadmierna emisja substancji szkodliwych
Silniki Diesla:
- głośna i twarda praca
- kopcenie na czarno
- kłopoty z rozruchem
- zapchanie filtru DPF/FAP
Efekty czyszczenia zależne są od stanu silnika. W przypadku samochodów ze znacznym przebiegiem efekt finalny bywa spektakularny a w pojazdach z niewielkim przebiegiem, proces czyszczący pełni funkcję profilaktyczną.
- ograniczenie emisji substancji szkodliwych
- poprawa kultury pracy
- zmniejszenie spalania
- redukcja zużycia oleju silnikowego
- zwiększenie mocy (do wartości zbliżonych do nominalnych)
- wyrównanie kompresji w cylindrach
- zmniejszenie dawki, czasu i korekcji wtrysku w silnikach diesla